Blog2Blog Maak je eigen Blog2Blog | Gratis je eigen blog c.q weblog op internet
Hotels in Brugge en Brussel

3/2/2009 - Bezoek Brugge

Brugge is werkelijk een prachtige stad en het was heerlijk hier Oudejaarsavond door te brengen. Deze stad is echt de moeite waard. Twas wel lekker koud maar dat brengt de charme van Brugge gewoon nog meer naar boven.

Wat hebben we allemaal gedaan tijdens onze 4 daagjes Brugge:

Dag 1 : gekuiered met de muts op door de bekendste delen van de stad. Van de grote markt met het Belfort ( hebben we beklommen tot de top was wel even zweten ) naar de oude Burg met de Heilige Bloedbasiliek, beetje raar om dat 2000 jaar oude bloed te zien maar kom en daarmee was de dag zo ongeveer om

Dag 2: Regen, wat een ellende echt niet zo leuk om dan door de stad te wandelen dus hebben we dan maar de O.L.V. Kathedraal bezocht en het groeninge museum er vlak naast
Daar hebben we wel een eindje in rondgewandeld. Dan hebben we ons een leuk verwarmt terrasje gezocht en een goed belgisch biertje geproefd. Dan terug naar ons hotel.

( Ons hotel in Brugge was nu niet direct de beste keus maar de bediening en service was wel uitstekend. We verbleven in Guesthouse the eden rose in Brugge. Er zijn echt heel wat hotels Brugge en ze zijn bijna allemaal in de binnenstad gelegen. ons hotel Brugge was echter een beetje verouderd en er was geen lift. Tijdens onze wandelingen hebben we wel enkele echte mooie luxe hotels in Brugge gezien die meer dan de moeite waard zijn, zoals hotel die Swaene en het Pand Hotel Brugge. Wie op zoek is naar een goedkoop hotel in Brugge vind er zeker ook. Bijvoorbeeld hotel de goezeput en hotel Asiris die een beetje buiten het drukke centrum zijn gelegen. )

Dag 3: Gelukkig beter weer, een prachtig zonnetje maar wel steenkoud. Wij hebben onmiddelijk geprofiteerd van het beter weer om een boottochtje te maken op de brugse kanaaltjes waar men je echt terug in de middeleeuwen  waant. Eeuwenoude gevels die te voet niet te bewonderen zijn.  Daarna zijn we iets gaan eten op de markt van Brugge ( Steen duur, wat een vergissing maar ja de setting was natuurlijk wel prachtig. )

'S Avonds was het oudejaarsavond en hebben we natuurlijk lekker uitgeweest. Begonnen met een lekker dineetje en daarna de beentjes uitgezwaaid in het café de coulissen dichtbij de oude stadsschouwburg. Was me dat een partytje.

Dag 4: We vertrekken nu naar Brussel en hopelijk wordt dit een even fijne belevenis als Brugge maar ik denk dat dit moeilijk te toppen wordt.

Groetjes aan het thuisfront

Brussel Hoofdstad
Post A Comment!

<- Last Page :: Next Page ->

About Me

Wie België wenst te bezoeken begint best bij de steden brugge en brussel. De beste hotels in deze steden vind je hier